Om scoutnet

Scouternas nationella medlemsregister heter scoutnet.se . Alla medlemmar i Alingsås sjöscoutkår finns registrerade där.

• Scouters föräldrar kan logga in, ändra adresser, kontaktinformation, anmäla till arrangemang, se om medlemsavgift är betald etc
  • Avdelningsledare kan göra motsvarande för alla scouter på sina avdelning
  • Du loggar in med din epost-adress eller medlemsnummer – vid problem kontakta medlemsansvarig nedan

Mejl-listor

På scoutnet.se kan vi även skapa e-postlistor för olika grupper av scouter, funktionärer, roller, arrangemang etc.
Alla e-post går till ”Primär e-postadress” för medlemmar i listan.

Kåren har via Google Workspace for Non Profit skapat mejl-listor i domänen ”alingsas-sjo.se”, dessa mejl-listor synkroniseras automatiskt med e-postlistor i scoutnet.
Du kan göra utskick till nedan mejl-listor, samt besvara avsändaren eller alla medlemmar.

Klicka på länken under ”Scoutnet e-postlista” för att se exakt vilka som är mottagare (kräver inloggning till scoutnet)

Mejl-lista Scoutnet e-postlista Beskrivning Ca antal medlemmar
avdelningsledare@alingsas-sjo.se Avdelningsledare Ledare aktiva på avdelningar 12 st
it@alingsas-sjo.se